سوال و جواب اعرابي از حضرت محمد مصطفي (ص)

سوال و جواب اعرابي از حضرت محمد مصطفي (ص)

روايت است از انس ابن مالك كه روزي حضرت رسالت پناه در مسجد نشسته بودند.ناگاه مردي از اعراب وارد شد و به آن حضرت سلام كرد.حضرت جوابش را داده و فرمودند از كجا مي آيي؟عرض كرد از راه دور مي آيم و سوال چندي از شما دارم و جواب آن را از شما ميخواهم.حضرت فرمود:بپرس تا جواب بشنوي.

عرض كرد ميخواهم داناترين مردم باشم.حضرت فرمودند:از خدا بترس

عرض كرد ميخواهم از خاصان درگاه خدا باشم.حضرت فرمودند:شب و روز قرآن بخوان

عرض كرد ميخواهم هميشه دل من روشن باشد:حضرت فرمودند:مرگ را فراموش نكن

عرض كرد ميخواهم هميشه در رحمت حق باشم.حضرت فرمودند:با خلق خدا نيكي كن

عرض كرد ميخواهم از دشمن به من آفتي نرسد.حضرت فرمودند:هميشه به خدا توكل كن

عرض كرد ميخواهم در چشم مردم خوار نباشم:حضرت فرمودند:پرهيز كار باش

عرض كرد ميخواهم عمر من طولاني باشد.حضرت حضرت فرمودند:صله رحم كن

عرض كرد ميخواهم روزيمن وسيع گردد.حضرت فرمودند:هميشه با وضو باش

عرض كرد ميخواهم به آتش دوزخ نسوزم.حضرت فرمودند:چشم و زبان خود را ببند

عرض كرد ميخواهم بدانم گناهانم به چه چيزي ريخته مي شود.حضرت فرمودند:به تضرع وتوبه به حال بيچارگي

عرض كرد ميخواهم سنگين ترين مردم باشم.حضرت فرمودند:از كسي چيزي مخواه

عرض كرد پرده عصمتم پاره نشود.حضرت فرمودند:پرده كسي را مدر

عرض كرد ميخواهم گورم تنگ نباشد.حضرت فرمودند:مداومت كن به سوره تبارك

عرض كرد ميخواهم مال من بسيار باشد.حضرت فرمودند:مداومت كن به سوره واقعه در هر شب

عرض كرد ميخواهم فرداي قيامت ايمن باشم.حضرت فرمودند:ميان شام و خفتن به ذكر خدا مشغول باش

عرض كرد ميخواهم خداي تعالي را در نماز حاضر يابم.حضرت فرمودند:در وقت ساختن وضو بسيار دقت كن

عرض كرد ميخواهم از خاصان باشم.حضرت فرمودنددر كارها راستي و درستي پيشه كن

عرض كرد ميخواهم در نامه اعمال من گناه نباشدو هميشه خير و خوبي باشد.حضرت فرمودند:به پدر ومادر نيكي كن

عرض كرد ميخواهم براي من عذاب قبر نباشد. حضرت فرمودند:جامه خود را پاك نگه دار




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 21 مرداد 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: